Pinceladas Esther

Pinceladas Esther
La riqueza de cada casa está en la capacidad de sus habitantes y de dejarnos sorprender por la vida, cada situación requiere esfuerzo. Abrir cajar y armarios siempre remueve la historia compartida y prepara para lo que está por llegar.

miércoles, 24 de enero de 2024

 

ESCOLTEM BETLEM


"Estem enutjats. Estem trencats. Aquest havia d'haver estat un moment d'alegria, no obstant això, estem de dol. Tenim por."


Aquest és l'inici de l'homilia de Munther Isaac, que es va sentir a l'Església Luterana de Betlem el passat dia 23 de desembre, em va impactar, i per això, no vull deixar de compartir aquest sentiment de tristesa que tinc des del moment que la vaig escoltar.


Mentre a la major part del món ens preparàvem per celebrar la gran festa de Nadal, en el lloc a on va succeir l'esdeveniment central de la nostra fe, pateixen i ho fan d'una manera cruenta i abandonats per la resta del món.


El pastor MUNTHER ISAAC segueix amb dures paraules destinades a tots nosaltres, a tot el món: "Deixin-me aclarir amics: El silenci és complicitat. I aquestes demandes buides a la pau, sense demandar un alto-el-foc i la fi de l'ocupació; i les seves frívoles paraules d'empatia, sense una acció directa, tot això cau sota la bandera de la complicitat".


En sentir aquest text em vaig sentir molt interpel·lada i sento que, com a persones creients, no podem només pregar per la pau, cal que fem quelcom més, cal que ens unim a la veu del poble de Gaza i de tants altres que pateixen la crueltat de la guerra i treballem activament per la pau.


L'homilia esmentada acaba amb contundència, tant de bo, la mateixa que posem nosaltres en acabar amb les guerres, totes les guerres, també les quotidianes en el nostre dia a dia. 


(https://rebelion.org/cristo-bajo-los-escombros-una-liturgia-de-lamentos/)

Esther Borrego Linares

(Article publicat a Catalunya Cristiana el dia 21 d'abril de 2024)




Escuchemos a Belén

“Estamos enojados. Estamos rotos. Este debía haber sido un momento

de alegría, sin embargo, estamos de luto. Tenemos miedo.” 

Este es el inicio de la homilía de Munther Isaac que se escuchó en la Iglesia luterana de Belén el 23 de diciembre.

Me impactó, y por eso no quiero dejar de compartir este sentimiento de tristeza que tengo desde el momento en el que la escuché.

Mientras en la mayor parte del mundo nos preparábamos para celebrar

la gran fiesta de la Navidad, en el lugar donde sucedió el acontecimiento central de nuestra fe, sufren, y lo hacen de una manera cruenta y abandonados por el resto del mundo.

El pastor Munther Isaac sigue con las duras palabras destinadas a todos nosotros, a todo el mundo: “Dejadme aclarar, amigos: el silencio es complicidad. Y esas demandas vacías a la paz, sin demandar un alto el fuego y el fin de la ocupación, y sus frívolas palabras de empatía, sin una acción directa, todo eso cae bajo la bandera de la complicidad.”

Al escuchar este texto me sentí muy interpelada y siento que, como personas creyentes, no podemos solo rezar por la paz, es necesario hacer algo más. Es necesario que nos unamos a la voz del pueblo de Gaza y de tantos otros que sufren la crueldad de la guerra y trabajemos activamente por la paz.

La homilía termina con contundencia. Ojalá la misma que pongamos nosotros en terminar con las guerras, todas las guerras, también las cotidianas en nuestro día a día.

(https://rebelion.org/cristo-bajo-los-escombros-una-liturgia-de-lamentos/)

Esther Borrego Linares

(Artículo publicado a Catalunya Cristiana el dia 21 de abril de 2024)

No hay comentarios:

Publicar un comentario